طرح روحي روشي سيستماتيك براي نيروگيري تشكيلات بهائيت بود كه درمحله هاي مهدي آباد و سهل آباد و شريف آباد شيراز توسط نيروهاي انقلابي خنثي گرديد.



طرح روحی یکی از برنامه های روشمند تبلیغی فرقه بهائیت است. این طرح چند سالی است با هدف ترویج و تبلیغ  و به منظور فریب و جذب افراد طراحی و به تصویب مرکزیت تشکیلات بهائی رسیده و در سطح جهان به ویژه ایران اسلامی به اجرا در آمده است. با انتشار برخی از پیام های بیت العدل نامشروع بر خروجی سایت های رسمی تشکیلات بهائیت به زبان فارسی، اهداف و نیت اصلی تشکیلات آشکار شده است.طرح روحی که در ایران با جدیت درحال اجرا است  با ایجاد شبهه و سیاه نمایی و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای افزایش آمار تعداد بهائیان به دنبال شکار افراد می باشد.

سرکردگان تشکیلات اصلی که در اسرائیل مستقر می باشند براي دستيابي به اهداف خویش، زمان‌بندي‌هاي مشخصي را با شعار"دخول افواج مقبلين" تعیین و به سرکردگان تشکیلات ایران موسوم به یاران ایران دیکته کردند و آنها نیز مانند عروسکان خیمه شب بازی موظف به اجرای آن هستند.

تمامی فرقه ها برای تداوم حیات خویش نیازمند جذب اعضای جدید و به خدمت گرفتن آنها در راستای اهداف سرکرده هستند. این امر اتفاق نمی افتد مگر با تبلیغ. در بهائیت تبلیغ جایگاه ویژه ای دارد، به طور مثال در پیام بیت العدل ۲۶ جون سال۲۰۰۶ شدیدا تاکید به تبلیغ شده و تا آنجا پیش رفته که به اعضای بهائی گوشزد می کند «...اگر در تبلیغ سستی کنید رگ حیات تشکیلات قطع می شود در هر صورت باید تبلیغ کرد ولی با سیاست، اگر تبلیغ آشکار ممکن نشد در پنهان به جذب بپردازید...»

امروز تشکیلات بهائیت برای تبلیغ و جذب پا را فراتر نهاده و به اعضای خود دستور داده که دایره تبلیغ خود را گسترده تر کنند و با استفاده از کتب موسسه روحی در سطح وسیع تری از جامعه حضور داشته باشند و با شیوه تبلیغ مستقیم اقدام به ایجاد شبهه و فریب افراد ساده لوح کنند. تا آنجا که تشکیلات مرکزی بهائیت در پیامی به اعضای تشکیلات جهت بهینه سازی و تشویق به تبلیغ بیشتر چنین می گوید:« مادام که این گفتگو ها از ملاقات اولیه فراتر رود و یک دوستی شکل گیرد، این نوع تبلیغ مستقیم می تواند عاملی راه گشا برای یک فرایند پایدار باشد. این مسئله که دوستان تازه یافته منجر به اخذ تسجیل و یا شرکت در یکی از فعالیت های جامعه بهائی شود، چندان مهم نیست.»۱

این نشان از عمق شیطنت و نقشه های شوم تشکیلات بهائیت دارد تا بتواند در جامعه اسلامی خصوصا جوانان شکاف اعتقادی – سیاسی ایجاد کند. بر همین اساس است که تشکیلات بهائیت طرح سیستماتیک روحی را که ساعت ها، ماه ها بلکه سال ها به بررسی و تجزیه تحلیل در مورد آن پرداخته، مساعد برای تبلیغ در ایران اسلامی می بیند.

طرح روحی چیست؟

طرح تبلیغی روحی توسط یکی از بهائیان مهاجر ایرانی به نام "روحی ارباب"، در کشور کلمبیا طراحی و پی ریزی شد و پس از بررسی و تصویب بیت العدل نامشروع به عنوان یک طرح آزمایشی در کشور کلمبیا به اجرا درآمد.

در مدت ده سالی که این طرح به صورت آزمایشی در حال اجرا بود، به طور مستمر و مداوم توسط بیت العدل مورد ارزیابی قرار گرفت تا اینکه تائید شد. سرانجام این طرح به عنوان یک راهنمای عمل، به تمام محافل بهائی برای اجرا، ابلاغ شد. تشکیلات بهائيت در این طرح و با توجه به پیام بیت العدل در تاریخ ۲۶ نوامبر سال۲۰۰۳ شیوه تبلیغی جدیدی (شيوه هجومي) را در برخورد با نظام اسلامي ايران در پيش گرفت.

به همين مناسبت در سال ۱۳۸۰ سيزده نفر از بهائيان به اصطلاح مستعد، زير پوشش هاي مختلف از ايران به امارات متحده عربي رفتند و در آنجا دوره هاي آموزشي را که براي اجرايي کردن"طرح روحي" تدوين و تأليف شده بود، آغاز کردند.

در ظاهر امر، اعزام مبلغان برای آموزش طرح مذکور بود ولی در واقع تشکیلات برای رسیدن به اهداف دیگری دست به چنین اقدامی زد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱- آموزش فرایند جذب و ایجاد تور اطلاعاتی جهت کسب خبر.

۲-آموزش چگونگي جذب افراد مستعد جهت وارد کردن به درون تشکیلات.

کاویان صادق زاده میلانی یکی از نویسندگان  بهائی در یکی از مقاله های خود به صراحت چنین می گوید: «اجراي طرح روحي در ايران و دعوت از غير بهائيان براي شركت در آن، با هدف اصلي تجهيز اعضا براي ورود عملي و برنامه ريزي شده در سطح وسيع و تشكيل حلقه هاي تبليغي با غير بهائيان می باشد.»۲

برای اجرای این طرح تاکنون ۹ عنوان کتاب تألیف و تنها ۷ عنوان از این سری کتب به زبان فارسی ترجمه و آماده شده است که عناوین برخی از کتاب ها عبارتند از: گفتگوهای هدفمند با غیر بهائیان، تاریخ بهائیت، آموزش و نحوه تبلیغ بهائیت و کتابی برای مبلغان فرقه. در اردیبهشت ۱۳۸۳ آموزش راهنمایان و مبلغان به پایان رسید و تعدادی راهنما آماده فعالیت شدند. به همین سبب و بنا به دستور تشکیلات مرکزی بهائیت حرکت و هجوم تبلیغاتی بهائیان به بیرون و به سمت جوامع غیربهائی آغاز شد. که البته آقای جمال الدین خانجانی، نماینده ارشد بیت العدل نامشروع و فرد شماره یک و مرجع بهائیان در ایران، پیش دستی کرده و برای خوش خدمتی بیشتر در آن سال طی ابلاغیه ای رسمی به کلیه بهائیان ایران تأکید کرد که: «ما نبایستی فقط به دوستانی اکتفا کنیم که از قبل در زمره دوستان درآمده اند، زیرا این امر به علت محدود بودن دایره این دوستی ها، ناچاراً به تدریج اقدامات ما را محدود و متوقف خواهد کرد و بایستی با طرح دوستی ها و صمیمیت های جدید و پس از حصول اطمینان از طریق معاشرت های خانوادگی و گفتگوهای هدفمند، دایره دوستان مطمئن خود را مرتباً اتساع ببخشیم تا امکان لازم برای یافتن نفوس مستعده فراهم گردد.»۳

تشکیلات بهائیت براساس طرح روحی استفاده از حربه های دروغین را نیز جایز می شمارد و برای ایجاد ارتباط و نفوذ، جوامع روستایی و کوچک را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب می کند و با پوشش بهداشت یار به روستاها و مناطق محروم می رود تا افراد مستعد را شناسایی و جذب کند. «اگر فرضاً دوستان ايده هايي را بيان مي دارند مانند اينكه بهداشت يار هستيم و... اينها هدف نيستند، بلكه محملي است براي شناسايي افراد مستعد و اينكه آنها را وارد پروسه مؤسسه آموزش نماييم.»۴

براساس برنامه طرح روحی هر خانواده بهائی در ایران باید توصیه های راهنمایان گوناگون جهت فریب غیر بهائیان را مدنظر داشته باشد. برهمین اساس تشکیلات تاکید دارد که هویت افراد جذب شده به جلسات دعا باید کاملاً سرّی بماند. این تأکید که بی شباهت به عملکرد عملیات گروهک منافقین نیست تا آن حد است که حتی افراد بهائی مقیم ایران نیز نباید در جریان این امور قرار گیرند. خانجانی سرکرده بهائیان ایران در ابتدای اجرای این طرح در ابلاغ خود به خانواده ها و مراکز بهائی متذکر می شود: «نکته بسیار مهم این است که اسامی محبین که وارد اقدامات اساسی می شوند، بایستی مکتوم بماند و به سایر احبأ معرفی نشوند.»۵ "میم-الف"یکی از متبرئین در این خصوص می گوید: «به ما اجازه آشناشدن با خانواده های دیگر را نمی دادند و به واسطه همین موضوع برایم دلخوری پیش آمد، اینکه چرا من نباید جامعه بهائی را بشناسم و دردل جامعه بهائی باشم. در جواب سوال من می گفتند: بیت العدل معتقد است که نباید به جامعه بهائی آسیبی برسد و اگر آسیبی هم وجود دارد به فرد برسد نه به جامعه»۶

و کلام آخر اینکه، در اردیبهشت سال جاری، تشکیلات با صدور پیامی به ظاهر برای جهانیان ولی در حقیقت دستور تشکیلاتی برای بهائیان ایران، توقع خود را از تشکیلات بهائی ایران بالا برده و تقاضا کرده است که تبلیغات را از سطح کودکستان ها آغاز کنند!۷

با توجه به مطالب فوق  عمليات شكست خورده بهائيان  درشيراز كه درپست مطلب هاي قبلي به اطلاع هم ميهنان عزيز رسانده شده بود مجددا ً آورده مي شود :

1- طرح مخفیانه بهائیت برای تبلیغ از طریق طرحهای عمرانی و خیریه:

تشکیلات بهائیت از چند سال قبل طرح موذیانه ای تحت عنوان ً طرح تبلیغی مؤسسه روحی ً را تنظیم و برنامه ریزی کرده که بر اساس آن بهائیان با انجام تبلیغات گسترده و فراگیر و با نشان دادن چهره موجه و مورد قبول جامعه مبادرت به تبلیغ انفرادی اطرافیان خود نموده و با پخش جزوات و بروشورهای تبلیغی به معرفی آئین باطل و بیگانه پرور خود پرداختند.

  یکی از روشهای معرفی بهائیت بر اساس طرح روحی، اجرای طرحهای عمرانی و بهداشتی و خیریه در پوشش سازمانهای غیر دولتی بدون اشاره به مرام بهائیت می باشد.

در این طرح جوانان بهائی با فراگیری آموزشهای تنظیم شده توسط هیأت مشاورین بیت العدل (یعنی شورای رهبری بهائیت مستقر در اسرائیل) درداخل و یا خارج ایران مبادرت به تأسیس و یا نفوذ در سازمانهای غیر دولتی نموده و به محلات و مناطق فقیر نشین و آسیب پذیر و ... مراجعه کرده و با اغفال مردم آن نواحی یک سری برنامه ها یی تحت عنواین سواد آموزی، بهداشتی، هنری، و ... بویژه برای کودکان و نوجوانان تدارک می بینند.

 

به تدریج و با جلب علاقه و اطمینان مردم، زمینه لازم را برای آمادگی ذهنی در آنها برای پذیرش آئین جدید بهائیت، به جای اسلام  فراهم می نمایند و افراد از قبل شناسایی شده و مستعد را به جلسات و محافل بهائیت دعوت می کنند.  

2-زمینه سازی برای اجرای طرح در خارج از کشور (کشور دبی)

با همکاری محفل ملی بهائیان ایران (معروف به یاران ایران – مستقر در تهران) و با برنامه ریزی هیأت مشاورین قاره ای بهائیت (مستقر در اسرائیل) گروهی از جوانان داوطلب بهائی ایرانی انتخاب شده و به کشور امارت متحده عربی (دبی) اعزام گردیدند.

 

 این افراد تحت آموزشهای فشرده و برنامه ریزی شده با نحوه اجرای طرح مؤسسه روحی آشنا گردیده و هفت کتاب آموزشی روحی و نحوه آموزش دادن به غیر بهائیان را فرا گرفتند

علاوه  برآن نحوه اجرای طرحهای پوششی برای تبلیغ بهائیت بدون حساس کردن عقاید مذهبی مردم ایران توسط مبلغان بهائی به آنان آموزش داده شد.

 آموزشهای پوششی چه بود؟

-  مشارکت مخفیانه و نفوذی در طرحهای بهداشتی، عمرانی، هنری و پرورشی کودکان، سواد آموزیََََََ، بهزیستی و...

-  طرح عملیاتی پوششی از طریق سازمانهای غیر دولتی و یا مؤسسات وابسته به سازمان ملل متحد و مؤسسات خیریه باشد.

-  حفظ ظاهر و پوشش اسلامی برای فریب دادن مردم

-  عدم معرفی خود به عنوان بهائی برای جلوگیری از خشم و ممانعت مردم از فعالیت آنان

-  سعی در نفوذ قلبی در جوانان و نوجوانان و سپس خانواده آنان

-  ظاهر سازی و نشان دادن خود به عنوان افرادی خیر و انسان دوست و طرفدار فقرا و ضعفا

-  شناسائی افراد مستعد برای جذب و تبلیغ بهائیت

3 - ابزار و روش اجرای طرح ؟

در روند اجرای طرح روحی ، به جوانان بهائی مستقر در دوره آموزشی در دبی، کتابی تحت عنوان : "نسائم تأیید The breezes of confirmation "معرفي مي  گردد(به عنوان يك كتاب كمك آموزشي) ،  تا بر اساس محتویات آن مبادرت به اجرای طرح نمایند.

 

این کتاب مخصوص آموزش نوجوانان ده تا دوازده سال نوشته شده و داستان یک دختر و پسر آفریقایی در یکی از روستاههای کشور زامبیا است که از فقر و عدم توسعه روستای خود ناراحت بوده و به دنبال تأئیدات الهی و معنوی هستند.

مجریان بهائی طرح روحی با الهام از تبلیغات این کتاب به روستاها و مناطق محروم می روند و ضمن انجام کارهای پوششی عمرانی، مردم را ترغیب و تشویق و متوجه تعالیم دینی می نمایند و بعد از آمادگی ذهنی و شستشوی مغزی به آنان القا می کنند که بهائیت تنها راه نجات بخش آنان برای رسیدن به تأییدات و نسائم معنوی هستند.

علیرغم انکار بهائیان دستگیر شده که  منکر ارتباط  این کتاب  با تبلیغات  بهائی هستند ، خوب است به صفحه اول سایت رسمی بهائی (توزیع کننده  آثار بهائی )توجه کنید که معرفی کننده این کتاب به بهائیان و غیر بهائیان است.

بنا به گزارش رادیو بی بی سی، خود ناشر آمریکایی این کتاب هم معتقد است این کتاب بر اساس تعلیمات آئین بهائی نوشته شده است.                    

4 - بازگشت مجریان توطئه به ایران و زمینه سازی برای اجرای طرح:

بهائیان اعزامی به دبی بعد از فراگیری آموزشهای لازم و با عزمی جزم و با اعتماد مصنوعی که در ذهن آنها ایجاد کرده بودند به ایران مراجعت کردند.

پیرو تعالیم فرا گرفته و نقشه از قبل طرح ریزی شده،تشکیلات نفوذی بهائیت از طرحهای عمرانی و بهداشتی و آموزشی دفتر یونیسف در ایران خبر دار شده بود. به همین منظور نفوذ و حضور در طرحهای مؤسسه به عنوان گام اول اجرای این توطئه در نظر گرفته شد.

طراحان این نقشه سعی کردند تعدادی از جوانان مسلمان بشر دوست و علاقمند به فعالیتهای عام المنفعه را نیز جذب نموده و به عنوان مجریان این برنامه در کنار جوانان بهائی قرار دهند تا از حضور آنها برای رد گم کردن وجلوگیری از حساس شدن مردم و مقامات مملکتی بهره بردای نمایند.

به دنبال فراهم شدن بسترهای لازم برای اجرای توطئه، این گروه با مراجعه به شورای اسلامی شهر شیراز و با عنوان مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا تقاضای فعالیت دوستانه در شهرک های مهدی آباد و سهل آباد را مطرح کردند.

شورای شهر شیراز هم بدون توجه به ماهیت واقعی این گروه و در حالیکه از بهائی بودن اکثریت اعضای گروه خبر نداشت از شوراهای محلی مهدی آباد و سهل آباد درخواست کرد که با آن گروه همکاری کنند.

توضیح : جالب این است که بنا به گزارش رادیو BBC  بخش فارسی :

ً مسئولان موسسه پژوهشی کودکان دنیا اعلام کردند این مؤسسه که در 20 استان کشور فعالیت دارد – در استان فارس دفتری نداشته و نام رها سروستانی در هیچ یک از پرونده های این مؤسسه، نه به عنوان عضو، و نه با هیچ عنوان دیگری وجود ندارد. لذا ایشان مجوز مذکور را از شورای شهر شیراز بصورت منافقانه و با مخفی کردن ماهیت بهائی بودن خود اخذ نموده اند و خود را به دروغ نماینده موسسه پژوهشی کودکان دنیا معرفی کرده است.

 این گروه با کسب مجوز(فريبكارانه) و با فراهم کردن وسائل نقلیه و تدارکات مفصل و با حمایت مالی تشکیلات بهائیت ، روزهای جمعه به سوی این دو شهرک فقیر نشین هجوم می بردند وبا ظاهر اسلامی و با مانتو و روسری، زنان مسلمان و با نصب آرم صلیب سرخ بر روی پیشانی خود به عنوان یک گروه وابسته به سازمان صليب سرخ جهاني،  

                                                                            

مبادرت به جمع آوری کودکان و نوجوانان این محلات می نمودند و آنها را در گروههای جداگانه به دورخود جمع و هر هفته با اهدای هدایای کودکانه، بچه ها را تشویق به حضور می کردند.

   (سوء استفاده از آرم صلیب سرخ جهانی توسط جوانان بهائی برای فریب دادن و اغفال مردم)

ابتدا با تشکیل کلاسهای نقاشی، سواد آموزی، بهداشتی طرح خود را پیاده و سپس برنامه های جمعی با تلفیق نمودن پسران و دختران به منظور خنثی کردن حجب و حیای آنان زمینه برای کنار گذاشتن اعتقادات و آداب و سنن اسلامی  را  فراهم می کردند ودر این مسیر از برنامه های ورزش صبحگاهی مختلط هم بهره بردای می کردند.

5 - افشای چگونگی فعالیت ضد اسلامی و غیر فرهنگی بهائیان

 جوانان بهائی شرکت کننده در طرح منافقانه مؤسسه روحی در شهرک مهدی آباد شیراز قصد داشتند با الهام از روشهای آموزش دیده در خارج از کشور بتدریج زمینه لازم برای القای تعلیمات بهائی را فراهم کنند. عکسهای منتشره از فعالیت منافقانه این گروه که تحت پوشش اقدامات بشر دوستانه صورت می گرفت خود گویای حرکت منافقانه آنان است.

الف) شستشوی مغزی مادران کودکان:

این گروه خود را  تحت عنوان مؤسسه پژوهشی کودکان دنیامعرفی کرده بودندولی از هر فرصتی برای گفتگو و یا جمع کردن مادران بچه ها كه بی خبر از توطئه در حال انجام بودند سوء استفاده می کردند.

 

 ب) سوء استفاده از ظاهر و پوشش اسلامی:

درحالیکه دختران بهائی شرکت کننده در این طرح هیچگونه اعتقادی به حجاب اسلامی ندارند و بلکه مروج و حامی بی حجابی در ایران هستند، با حجاب و مانتو و مقنعه اسلامی و باحالتی ظاهر فریب دختران و زنان مسلمان شهرک را به دور خود جمع می کردند و با آنان به عنوان یک مسلمان طرح دوستی می ریختند.

 
 

پ ) سوء استفاده از احساسات و عواطف پسران مسلمان:

 دختران بهائی سعی می کردند به تدریج طرح دوستی با پسران و نوجوانان و فقیران مهدی آباد ریخته و احساسات پسرانه آنها را تحریک نمایند تا به تدریج غیرت دینی و اسلامی در آنان تضعیف گردد.

یکی از دختران بهائی در  فیلم افشا گرانه  از  فعالیت  به  ظاهر  بشر دوستانه در مهدی آباد میگوید:

بتدریج یکی از آن پسران به نام مهدی را مرتباً در  بغل می گرفتم !!! و او را می بوسیدم و او هم کم کم مرا می بوسید وخجالت نمی کشید!!!

این حرکات زشت و ناپسند مقدمه چینی برای شستشوی مغزی جوانان با غیرت و مسلمان برای القای تعلیمات بهائیت بوده است.

بهائیت نه به حجاب معتقد است و نه از اختلاط دختران و پسران در مجالس و محافل مختلط نگرانی دارد ، بلکه مشوق و مبلغ این اقدامات ضد فرهنگی است.

 

(به نقل از فیلم بهائی : " این پسر دیگر با ما احساس نامحرمی نمی کند ، غیرتی نمی شود و ... حتی مارا می بوسد ...!!! "  )

ت ) القای تدریجی تعلیمات بهائیت:

جوانان بهائی هنگامی که کودکان معصوم  و  بی گناه  را به  دور خود جمع می کردند از آنان می خواستند که برای موفقیت شان دعا کنند!! در حالیکه روز جمعه یک روز تعطیلی اسلامی است وروز دعا برای ظهورامام زمان (ع) است، این جوانان بهائی از دعاها و اوراد مخصوص بهائی در جمع کودکان استفاده کرده و بتدریج فرهنگ و آداب بهائی  را در فکر و  ذهن  پاک کودکان  القا می کردند.

 

(سوال : خوب به این عکس توجه کنید . از این دختر خانم بهائی سوال کنید آموزش دعای بهائیان چه ارتباطی به " موسسه پژوهشی کودکان و نوجوانان  " دارد؟ )

 ث) رواج بی حجابی و کم رنگ کردن عفت اسلامی دختران مسلمان:

جوانان برای مجری طرح روحی در مهدی آباد با ایجاد محبت مصنوعی در میان دختران معصوم و پاک منطقه آنها را به خود جذب می نمودند.

ابتدا کلاسهای دختران و پسران به طور جداگانه تشکیل می شد ولی بتدریج کلاسها مختلط می شدند و یواش یواش چهره نیمه حجاب دختران بهائی و چهره آرایش کرده آنان روی دختران مسلمان هم تأثیر می گداشت.

نقشه دیگر بهائیان این بود که به بهانه ورزش صبحگاهی پسران و دختران را یک در میان کنار هم قرار دهند تا بتدریج حجب و حیای اسلامی دختران فرو ریزد و مقدمه برای اختلاط با پسران و زمینه سازی برای تعلیمات ضد اسلامی بهائیت را فراهم کنند.

در فیلم افشا شده از فعالیت بهائیان در مهدی آباد صریحاً گوینده فیلم به این موضوع اشاره می کند و اعتراف می کند که:

ً دیگر دختران مهدی آباد خجالت نمی کشیدند که در کنار پسران به ورزش و نرمش بپردازند ً

ج) توطئه بهائی نمودن شهرک مهدی آباد و حذف نام مبارک امام زمان (ع):

هدف نهائی و اصلی تشکیلات بهائیت ایجاد شهرکها و مناطق بهائی نشین در اطراف شهرهای بزرگ و ایجاد حلقه محاصره فرهنگی شهرهای مهم و استراتژیک مملکت بوده است. سوء استفاده از فقر فرهنگی و  اقتصادی مردم محروم مناطق و نشان دادن چهره بشر دوستانه توسط مجریان بهائی این طرح به منظور فشار به مسئولان مملکتی و رو در رو قرار دادن مردم آن مناطق با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این مسیر از مظلوم نمائی به عنوان سلاح تبلیغی خود حداکثر بهره برداری را می نمایند.

خوب است به این قسمت از گفتگوی جوانان بهائی در گروه اینترنتی جوانان بهائی ایرانی تحت عنوان Bahai – Persian توجه نمائید:

"بالاخره با همت جوانان بهائی و استقامت آنان ،  مهدی آباد به بهائی آباد تبدیل خواهد شد" !!!!

6 - کشف توطئه و مجازات عاملان طرح:

با لطف و عنایات  امام زمان (ع) و با هوشیاری جوانان با غیرت و متدین مهدی آباد و سهل آباد، نقشه مزدورانه و منافقانه بهائیان کشف شد و سران و عوامل اصلی این طرح دستگیر گردیدند. جوانان مسلمان عضواین گروه که از ماهیت واقعی طرح بی اطلاع بودند سریعاً آزاد شده و جوانان بهائی در بازجوئیهای صورت گرفته جزئیات این طرح شوم را افشا کردند. آنها صراحتاً به مسافرت خود به خارج از کشور و شرکت در کلاسهای طرح روحی اعتراف کرده اند.

از آنجا که فریب دادن مردم و مسئولان مملکتی به ویژه شورای محترم اسلامی شهر شیرازو سوء استفاده از نام و عنوان سازمانهای غیر دولتی و عام المنفعه و ساير عناوين پوششی ، از مصادیق بارز اقدامات غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد، لذا توسط دادگاه محترم شيراز سه نفر از سران اصلی این طرح به زندان محکوم گردیده و پنجاه و یک نفر دیگر از آنان به حبس تعلیقی و شرکت در کلاسهای آموزشی اسلامی و ادیان تطبیقی موظف گردیده اند.

در این کلاسهای آموزشی از اساتید مجرب و آگاه به عقاید اسلامی  و بهائی ، در یک محیط گفتگوی آزاد و باز اجرا می شود تا جوانان بهائی با معارف اسلامی آشنا گردند و به اهداف پشت پرده توطئه ای که ناآگاهانه در دام آن افتاده بودند آشنا شوند.

به این جوانان فرصت بحث و گفتگوی آزاد داده شده است و دریک محیط دوستانه مباحث اسلامی به آنان آموزش داده شده و مدارک و اسناد غیر قابل  انکاری از کتابهای اصلی اهدائی بهائی در اثبات بطلان عقاید بهائیت به آنان تعلیم داده می شود و بدون هیچگونه توهین و اهانتی ازآنان خواسته می شود که شخصاً حق را از باطل تشخیص دهند.

پی نوشت:

۱.پیام  رضوان ۲۰۱۰

۲.مقاله "البته قربانی مقصر است" .نیونگاه

۳.مقاله "ماهیت و اهداف طرح روحی"، روزنامه کیهان، ۱۳ شهریور ۱۳۸۵.

۴.همان.

۵.همان.

۶. شفافیت، مجله شماره ۱۰

۷. پیام رضوان ۲۰۱۰

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا